Be Followers

Thursday 30 August 2012

Tragedi 2 Syawal.....

Sangat sedih...Tragedi  2 Syawal..Hadiff ku terhantuk meja kaca masa beraya rumah Mak Sedara aku (Mak Arah) di Segamat, Johor..Kali ni dah 3 kali berjahit.. Aku tak tahu le ni sume sebab kecuaian aku,,,atau Hadiff sangat lasak...Tapi aku redha sume ni takdir..Harap dan berdoa cukupla 3 kali..kesian anak aku..kepala pulak tu..

Masa kena baru2 ni aku memang nangis dalam keadaan yang sangat marah..Marah pada Hadiff dan pada diri sendiri..Kenapa??Kenapa?Mesti cedera berjahit??Aku sudahpun mandikan Hadiff dengan air tolak bala serta kasi dia minum air tu..Semoga dijauhi segala musibah...

Yang peliknye,,lepas jahit,,dia steady macam biasa..kami boleh sambugn beraya lagi 3 buah rumah petang tu dengan baju yang berdarah2...Dan malamnye mandi kemudian beraya lagi..

1 lagi,,bila berjahit Hadiff akan panggil aku Ibu..Ibu,,Ibu...sejak 3 kali berjahit mmg dia panggil aku Ibu..Aku tanyele "kenapa panggil Ibu?Kan Hadiff panggil Mama..." Dia jawab.."Ibu tu Mama lah.."Hmmm...Apa nak dikata...betulle tu...

Sepanjang berjahit..kejadian yang last ni le doktor gile ganaz bagi aku..buatle slow2 sikit..kan ke budak tu...Before ni lembut je doktor jahit....geram aku!!!mmg rase nak sepak2 je doktor..

First dulu masa umo dia dalam 1 tahun 1 bulan..masa tu 5 jahitan kt dahi..kesnye belari2 kt uptown..dia dapat berjalan awal dalam 10 bulan camtu,,time ni dah ligat belari..tp terhantuk 1 bucu kt uptown tu...

kecik2 dah bejahit..sian anak mama..Tapi dia sentiasa ceria..

Second masa kejadian baru je tahun ni.. Tragedi Jun  baru-baru ni... Kes bermain2 dgn 2pupu dia..2 jahitan

time ni dia relex..psl kt kepala mmg xberapa sakit..Mama nye pun penah jahit kt kepala gek..

Dan yang terkini serta ku doakan yang terakhir kejadian seperti ini belaku padanya...adalah pada 2 Syawal yakni Raya ke 2...

Kesian anak mama..Moga anak mama tak cedera lagi..

Lepas je jahit..dia tenang dan lasak seperti biasa..Oh!!

No comments:

Post a Comment