Be Followers

Wednesday 19 September 2012

4 bulan sudah usia kandunganku...

Minggu ni genap 4 bulan pregnant. Alhamdullilah aku sihat..baby pun sihat...Badan pun cergas lagi ..Syukur...Nampak macam takde beza sangat dengan masa ngadungkan Hadiff dulu...Cuma ada sikit malasla..Time Hadiff dulu rajin terlebih2..Lebih2 lagi bak ngemas rumah..Pastu suka sangat mengemop lantai rumah,,suka main dgn air...Tu masa Hadiff la sekarang sorryla..hahaha....

Bab ngidam tu rasanye biasa2 je..Setakat teringin nak itu ini biasalakan..xde le nak pelik2 pun..Paling2 pun aku nak laksa johor,,mee bandung,,baskin robin flavour jamoca almond fudge dan burger bakar buat setakat ni..Senang je kan nak carik..Pastu aku takde le nak tu, sampai kena dapatkan arini jugek..xkesah pun bila2..

Nanti dekat2 5 bulan aku nak scan lagi,,kot2 leh telek jantina....Pastu leh le survey barang apa yang patutkan?? Hadiff nampak excited nak ada baby...Dia cakap dia nak girl..."Adif dah boy ada totoi nak girl pulak yang takde totoi,,ada garis2 je...kan mama.." Hahahaha...hanye mampu tesengeh je tang garis2 tu...dia xtau apa menda tu..


"Ya Allah, jagalah anakku selama ada didalam kandunganku dan sembuhkanlah dia, sesungguhnya Engkau adalah dzat yang bisa menyembuhkan, tiada ubat kecuali ubatMu yang tidak akan membawa penyakit.
Ya Allah, bentuklah dia dalam kandunganku dengan bentuk yang bagus dan tetapkanlah iman hatinya padaMu dan UtusanMu
Ya Allah, keluarkanlah dia dari kandunganku pada waktu aku melahirkan dengan mudah dan selamat
Ya Allah jadikanlah dia orang yang sihat, sempurna, punya akal, cerdas, alim mahu mengamalkan ilmunya.
Ya Allah berilah dia umur panjang, badan sihat dan budi pekerti yang baik, dan berilah lisan yang fasih serta berilah suara yang baik guna untuk membaca hadis dan Al-Quran dengan mendapat berkahnya Nabi Muhammad SAW
Segala puji bagi Allah yang menguasai sekalian alam"

2 comments:

  1. kelas baskin robbin.... mak ais potong jer hihihihi

    ReplyDelete
  2. hahaha...tggu ari rabu kot murah...sekali jadikla..duit nufnang aku ais potong je lepas..hahaha...sedeh..nk nunggu ke baskin robin klau duit nufnang..tgu le setahun 2 lagi..kekekeke..

    ReplyDelete