Be Followers

Wednesday 5 September 2012

Kesah Rayaku....

Sebenarnye Raya kali ni cukup sederhana dan sedikit tak best bile Asbenku xdapat join beraya...Dia terpakse bekerja di Hari Raya...Tak payahle aku cite detail kenapa, mengapa dia kena kerja..Senang cakap tak sume kerja ikut opis hour punye time.. Oh ye,,aku seorang isteri yang gile memahami...Takpe tahun depan klau panjang umur, Asben akan join beraya bersama adik Hadiff..Wah ber4 InsyaAllah....Amin....

So, untuk menikmati jugak Raya bersama Asben..Malam raya aku dan Hadiff still luangkan masa bersamanya..Sempatle bersama pasal asben keje pagi time tu..8-5 dah balik kerja..Lauk raya yg aku tinggalkan untuk Asben ialah Dendeng Daging je semata-mata..Aku nak buat nasi impit asben xnak..dan sememangnye dia xsuke pun nasi impit tu..Kuah kacang pun dia kureng..Nak buat rendang aku dah xsempat..nak ngemas lagi..Asben cakap cukuple menu tu 1..janji byk..makan dgn nasi panas2 sedap..Hmmm..kesian Asbenku...

Pagi-pagi raya jam 5..aku mandi sunat Hari Raya, siap2 nak balik kampung,,kebetulan barang2 dah masuk keta malam tadi..cuma tinggal gendong hbeg and dukung Hadiff dr atas katil..So,kul 6 sempat Subuh,,terusle gerak ber2 dgn Hadiff...Salam cium Asben xcakap byk..nanti ternangis...Hadiff pulak masa dukung tu..dia cakap "kita nak balik pekan ye??" Cool betul anak mama ni...Masuk keta sama2 baca doa naik kenderaan kuat2...Maklum ber2,,bedebar gek..(Walaupun dah biase gerak ber2) Dalam keta pun kejap tido, kejap nyanyi lagu raya...ANAK MAMA YANG COOL!!!!!

Sampai ke Pekan tepat jam 9pagi...Asben cakap laju drive...3jam standard le kan KL-Pekan???Yang bestnye,,,org lum balik Solat Raya lagi..Tapi dah pun disambut oleh anak buah DD, Eris..& Mama dia jugek...Sampai Pekan pun Hadiff still cool..xpenat pun dia..Mandikan terus pkai baju melayu...Aku pun mandi skali lagi..Dah mandi barule org balik Solat..Pastu sessi makan...Mak aii,,,dia makan nasi impit 7ketul....lapo beno...Kemudian begambar raya,,bagi duit raya...(Mood aku utk begambar kurang psl Asben xde...tapi Hadiff tetap bergalak posing...)

Dalam kul 2petang gi rumah Mertua pulak..Sib baik dekat..Mereka tekejut pasal ingatkan kami beraya di KL..Info dari Asben le tu....

Kemudian Raya ke 2 ke kampung kelahiranku Segamat..Gila lama xjejak kampung...hehehe...Jumpe sedara mara mestile best..tapi ada pulak Tragedi 2 Syawal..... Huh!!Yang selambenye dalam2 Tragedi pun,,Sambung raya 3 buah rumah..Malam sambung lagi...

Tu la cite serba sikit pasal Kesah Rayaku...Disebabkan Asben xbalik kami betul2 ambil peluang beraya selama 9 Syawal di kampung. 10 Syawal kami dah betolak balik KL.

No comments:

Post a Comment