Be Followers

Thursday 12 April 2012

Cuti..Tragedi April


Semalam 11 April 2012, Rabu. Syoknye cuti Pertabalan Agong..tapi petangnya dalam kul 4 lebih., kat kawasan rumah aku ni ada yg bergegas turun,,katanya rasa gegaran,,,tp aku x terasa apa2 le pulak...Gempa di Aceh rupanya 2 kali gegaran..First jam 4.38 ptg, 8.7 skala richter, gegaran ke 2 jam 6.43 ptg 8.2 skala richter. Kat belah2 Utara tu lagi le kan dekat..Amaran Tsunami pulak tu,,nasib baik amaran ditarik balik..tp klau aku la,,dok2 kt penang, kedah ke,,,kompem kecut perut lagi nak kuar rumah..lebih2 lagi ke pantai..Terkenangkan Tsunami dulu 26 Disember 2004 sangat menyayat hati..(masa tu aku baru sebulan kawin,,eh perlu ke mention kat sini :P) 

Semoga negara kita serta umat Islam di Acheh,,maupun dimana2,,selamat..Bencana macam ni adalah peringatan tuk kita semua..Aku dengo je semalam,,begegas solat asar..insaf sekejap (jgn sekejap je insafnye...)

Teringat pulak aku pada movie "Hafalan Shalat Delisa" cite Indon..Meleleh-leleh air mata hingus..sampaikan Hadiff asik tanye,,"nape mama sedih,,cite ni sedih ye??" Hmm ye la,,,tentu2 le sedih cite pasal tsunami kat Acheh..Pulak tu watak utamanya budak gegirl yg comel..pandai pulak tu kasi aku nangis..

Movie yg meruntun jiwa..
Opss,,sambung sikit lg,,lepas solat asar,,walaupun kecoh dgn gempa,,main tetap main..Kami ke taman,,Sambil Hadiff main,,aku exercise sikit..menapak pusing2 satu padang..
Mari bermain..
Ntah dari mana dia dpt reket ni, ntah sape gegirl kwn baru dia ni..sgt friendly anak mama..

No comments:

Post a Comment