Be Followers

Thursday 10 May 2012

Coconut Donat???

Budak-budak dalam umur macam Hadiff ni memang suke bertanya itu ini..Sebagai parent, penat macammana sekalipun mesti kena layan dan jawab soalan-soalan dari anak tercinta.

Soalan-soalan yang Hadiff pernah tanya :-

Situasi 1
Hadiff : Mama, coconut tu apa?? 
Mama : Coconut tu kelapa,,buah kelapa.. 
Hadiff  : Kelapa tu apa?? 
Mama : Ala,,kan mama selalu beli air kelapa kat seksyen 6,,Hadiff nampak tak ada buah kelapa kat situ..
Hadiff : Tak nampak pun..
Mama : Nanti mama tunjuklah
Hadiff : Coconut tu donat kan??
(Hmmm,,dah start merepek,,mentang2 bunyi belakang sama..nut,,,nat...sesuka ati je dia..)

Situasi 2
Hadiff : Mama kita orang islamkan??
Mama : Ye la kita memang orang islam
Hadiff : Mama lipas orang islam tak?
Mama : Lipas bukan orang la..kan binatang tu..
Hadiff : Lipas binatang islam ek..
Mama : Lipas tak payah islam dia binatang takpe..
(Sebenarnya aku pun konfius dengan jawapan aku bagi,,sape boleh tolong jawab??)

Banyak lagi soalan-soalan dari Hadiff,,bila aku teringat,,pasti aku catitkan lagi...

Syok layan budak-budak bercakap dalam umur-umur camgini..Dah beso sikit tak se best camni..

Peaceeeeeeeeeeee!!!

2 comments:

  1. heheheh soklan2 cepu mas tuh..tuh yg kdg aku erkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  2. soklan yang kadang bisa membunuh kotak fikiran..hehehe..

    ReplyDelete