Be Followers

Monday 14 May 2012

Menyirap marah!!

Petang tadi jemput Hadiff dari sekolah macam biasa..Sambil drive aku tegerak hati bukak beg Hadiff..Aduh geram+sakit hati aku,,,tengok susu tumpah banyak dalam beg dia..Ini sebenarnye kejadian kali ke 2..Tapi kali ni aku punya darah menyirap naik ke kepala,,,tak boleh tahan..Aku stop kejap tepi jalan,,kebas2 beg tu..Tapi pasal byk yg tumpah tak bersih pun walau dikebas..Siap baju2 Hadiff betaburan kat jalan akibat mengebas bersihkan beg..Tapi hati aku still sakit,,jadik aku pun patah balik ke sekolah..Kebetulan Asst. Principal dia ada..Apa lagi aku pun bagile sepatah 2 kata yang sangat berhemah.

Aku : Tecer, boleh bagitau tak kat tecer yang sessi petang ni,,susu hadiff tumpahle dalam beg

Tecer : Susu apa,,susu tepung ke?

Aku : Ye la ni,,betaburan dalam beg,,habis beg ,,balik ni kena basuh..Baju2 semua abes...Ini kali ke 2   tecer..Tolong prihatin sikit ye tecer..Pasal saya hantar Hadiff,,saya susun barang2 dia elok2..Balik pun  kena le elok..
      
(Aku tak boleh sorok muka aku yang marah,,lalu aku cepat2 beredar masuk kereta..)

Hari Guru dah dekat tapi aku pulak marah cikgu2 ni..Tapi aku rasa ini teguran..Pasal kejadian ni dah 2 kali..Kalau tak tegur ari2 le tumpah..Susu budak bukannye murah2...Walaupun cikgu tu mendidik anak aku,,tapi hak aku untuk menegur still ada kan...Hmm,,xpe le nanti aku pujuk cikgu tu masa hari guru nanti..

Ni tinggal sisa baki susu tu..banyak sebenarnya tu,,psl tadi dah kebas,,setakat lap tak boleh,,takut bersemut aku basuh le sikit..Esok pkai beg bunny kecikle sikit..

1 comment:

  1. cikgu please yer jgn PERODOK kan brg weolls....kuar bahasa kampung hahhahaha

    ReplyDelete