Be Followers

Friday 25 May 2012

Learning Progress

Dah lama aku tak tanye perkembangan Hadiff disekolah..So, semalam aku tanya kat teacher dia.

Perbualan santai aku dengan Teacher

Mama   : Teacher,,sekarang Hadiff belajar camne?

Teacher : Menulis,,mewarna dah ok dah...Bacaan 2 suku kata ok,,ada yang dia ingat,,ada jugek kadang yang dia lupa...

Mama : Lupa macammana tu teacher??

Teacher : Yang lupa tu perkataan yang baru saya ajar...Perkara baru belajar biasale Puan.

 Mama  : O,,takpe benda baru nak kenal..nanti saya train kat rumah pulak..

Teacher : Kalau mula2 saya suruh dia baca,,perlahan je suara...Suara dia kan serak2 kalau perlahan xjelas,,saya suruh baca kuat2,,saya yang tekejut,,kuat sangat pulak!!Suara dia memang serak-serak basahkan Puan??Macam suara budak besar...hihihi... 

Mama : Ye la,,ramai yang tanya pasal suara dia ni..ramai yang ingat serak2 batuk ke,,sakit tekak ke...Tapi memang suara camtu..hihihi...
(Pasal suarale pulak,,dah lari topik dah ni...)
  
Ikutkan banyak lagi aku nak tanya,,tapi tengok macam Teacher sibuk je,,,soalan lain tu simpan dulu...Kang tak terlayan pulak Teacher nye...Tapi bagi aku perkembangan Hadiff dalam usianya 3tahun 5 bulan,  macam ini pun aku dah cukup bersyukur,,Alhamdullilah,,asalkan Hadiff nak belajar dan boleh terima pembelajaran.

Semalam baru balik dari skoll. Ada celebrate besday kawan-kawan le tu..Pasal tu bertopeng bagai....  

No comments:

Post a Comment